Advertising

Friday, August 1, 2008

Why Permatang Pauh?

'After deliberating with my family, the Keadilan party leadership and our partners in the Pakatan Rakyat, I have officially submitted my resignation as Member of Parliament of Permatang Pauh to the Speaker of Parliament YB Tan Sri Datuk Pandikar Amin Bin Hj. Mulia today to make way for my husband, Anwar Ibrahim, to contest as a candidate for Pakatan Rakyat in a by-election as soon as possible.'

DATUK SERI WAN AZIZAH WAN ISMAIL
President
Parti Keadilan Rakyat

My question is:

Why Permatang Pauh not Kulim-Bandar Baharu?

&

Why to to hurry? Because only 47 days left to achieve 19 September's target?

ermmm..

Salam
skullsplitter

6 comments:

zackzara said...

Saya melihat ramai kalangan kita yg taksub akan sesebuah kepimpinan yg kebanyankkannya mempunyai agenda tersendiri demi kepentingan peribadi.

Bagi saya, lokasi tidak penting, kerana di mana-mana sahaja kalau niat itu ikhlas pada yang SATU dan mampu untuk menyatupadukan ummah berpaksikan pada ajaran yang SATU, ramai yang akan berpuas hati dan bersama-sama untuk merealisasikan keikhlasan niat tersebut, namun, cakap-cakap ini tidak akan kedengaran..bukan bersangka buruk, tetapi itulah lumrah manusia.

It is good, before. Respect him, before. But when too many things cropping up, whether its true or false, we tend to sieve the facts, whether its true or false, and again, we tend to have multipl views, whether its true or false, and again..we are fooling ourselves from the very beginning. Simple - do not be too obsessed over someone, regardless of the political background. I'm referring in general term.

To err is human...

ps: Still agree with you on the latter part - why hurry?.

Nizam Gtz said...

Mengapa dan kenapa.. Oleh sebab apa??

Soalan yang sama tetapi ditanyakandengan intonasi dan situasi yang berbeza...

Nampaknya, kita berkata terlalu awal untuk itu, tetapi kita jangan terleka walau sejenak...

Anonymous said...

Kulim Bandar Baharu, tempat tinggal aku.
Permatang Pauh, kampung halaman aku.
Kalau aku boleh pilih?
Biarlah dia diam di hutan saja.
Hauhuahua...

Skullsplitter said...

Zara : Taksub itu telah lama dahulu wujud dikalangan manusia. Dlm hal ini taksub kepada sesuah kepimpinan sememangnya byk mendatangkan keburukan dari kebaikan. Tapi cara
yang bagaimana yang diminta. Kita sebagai manusia dimuka bumi ini juga ada tanggungjawab yang dituntut, tetapi dari segi bagaimana itu yang membezakan. Cara berfikir itu yang seharusnya mendahului percakapan dan perbuatan.

Dari segi lokasi sebenarnya amat penting, bagi saya DSAI ini mempunyai agenda tersendiri dimana ingin bertanding ditempat yang lebih selamat iaitu PP, disana dia yakin boleh memenangi kerusi yang dipertandingkan kerana melihat kepada pengalaman lepas dimana isterinya telah menang berturut-turut dikawasan yang sama. Mengapa ini diperlukan? Kerana dia terburu-buru untuk mengejar kata-katanya untuk menjadi PM pada September nanti. Hanya 47 hari lagi tinggal. Itu yang mendesakkan beliau. Kerana dalam peraturan SPR, pilihanraya kecil boleh dijalankan selepas 60 hari persediaan. Jadi bagaimana?

Erm. Thanks zara for the good thot!

skullsplitter

Skullsplitter said...

zam : Betul tu.. Kerana bom jangka itu boleh meletup pada bila-bila masa dan sekaligus robohlah bukan saja kota melaka, tetapi robohnya juga putrajaya.

skullsplitter

Skullsplitter said...

jojoe : Hutan sememangnya tempat yang selayak-layaknya. Aku setuju!

skullsplitter