Advertising

Saturday, August 2, 2008

Indah (Beautiful, Lovely & Nice)

3 perkataan yang berbeza bagi aku walaupun sebenarnya maksudnya berada didalam skop makna yang sama. 'Beautiful, Lovely & Nice'. Aku huraikan 3 perkataan ini dalam skop pemikiran aku. Mungkin berbeza dengan yang lain, tetapi skop pemikiran aku berada ditahap pemikiran sebegini. Ini cuba aku kongsikan.

Beautiful
Perkataan ini melambang keindahan yang lebih agung dari yang lain. Aku letakkan keindahan ini yang pertama dalam hidup aku, Keindahan agama yang dianuti, Islam, keindahan segalanya dari Yang ESA dan keindahan cinta Rasulullah SAW kepada umatnya. Aku label ini yang pertama dalam hidup aku dimana 'Islam, Allah & Rasulullah is Beautiful'. Nothing can change it.

Lovely
Aku labelkan keindahan ini sebagai keindahan cinta sesama makhluk ciptaanNya. Label ini menuntut aku untuk sayangi sesama makhluk ciptaanNya yang aku yakini bahawa tuntutan dariNya. Aku letakkan label ini dlm skop pemikiran aku tentang kasih sayang, cinta dan rindu. Tuntutan dariNya yang seharusnya aku tunaikan didalam skop pemilihan yang benar dan tulus. Pemberiaan perasaan yang aku sangat hargai dan pemberian yang seharusnya aku jaga dan jadikan platform untuk aku kecap hidup yang terlalu indah dalam tuntutanNya. Aku namakan keindahan ini didalam diary hidup aku seharian yang penuh nista ini sebagai 'Everything (World) is so Lovely'.

Nice
Nice ini aku letakkan dalam label ke-3 untuk life aku. Perjalanan jauh dan panjang yang terlalu indah buat aku, kesakitan yang menyakiti tetapi sangat indah dan nikmat pada aku, kesukaran yang berpanjang tetapi sungguh indah dan bererti pada aku dan kebahagiaan yang kekal bahagia dalam diary life aku. 'Life is Nice'


*Dalam skop pemikiran aku, 'Indah ini satu perkataan yang penuh dengan kebahagiaan tanpa ada sedikit pun kekurangan kerana kekurangan itu sebenarnya keindahan yang sebenar-benarnya yang masih belum kita sedari'

Salam
skullsplitter

4 comments:

zackzara said...

Well writen. I like this entry.

'Indah ini satu perkataan yang penuh dengan kebahagiaan tanpa ada sedikit pun kekurangan kerana kekurangan itu sebenarnya keindahan yang sebenar-benarnya yang masih belum kita sedari'

I like the conclusion. Perfect.

Skullsplitter said...

zara : Thanks for your comment. Beautiful, Lovely & Nice is the different word with the same meaning. Tkde ape sgt dengan conclusion tu.. Just some words from my own scope.

skullsplitter

Anonymous said...

Salam skullsplitter...

'Beautiful, Lovely & Nice' well said!! :)

wahh!! indah betul post ni... :)

"Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you've decided to look beyond the imperfections." - quoted

tidak kira samada beautiful, lovely atau nice... masing² ada pengertian dan maksud sendiri... terpulang utk diri kita letak mana satu beautiful, lovely or nice...

tunggu utk my next post... terima kelebihan dan kekurangan seadanya... :) macam kata skullsplitter mana tahu kekurangan itu sebenarnya kelebihan kan??

Skullsplitter said...

love-n-hate : "Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you've decided to look beyond the imperfections." - I love this quote! Happy, happy & happy, =) doesn't mean we on the right track of our life but for me, simple words, 'back to zero mind' huhu~


skullsplitter