Advertising

Thursday, July 24, 2008

Habuan Besar!

Benar ke aku dengar PAS ditawarkan habuan besar dengan menyertai BN after muzakarah 3 pemimpin PAS dgn Pak Lah dan Dr Khir Toyo.

Yg terbaca dan terdengar, PAS akan ditawarkan jawatan Menteri Besar di 4 buah negeri Pakatan iaitu Selangor, Perak, Kelantan dan Kedah juga jawatan Exco akan diberikan kepada ADUN PAS di Terengganu, Pahang, Perlis dan Johor. PAS juga ditwarkan bertanding disemua kerusi yang dimenangi pada PRU12 disamping kerusi yg dimenangi PKR dan DAP. 5 jawatan menteri penuh juga ditawarkan selain beberapa jawatan sebagai senator.

Wah! Mewah betul tawaran. Tapi yang lebih penting, sejauh mana pendirian PAS dalam isu ini. Bukan sbb ada buruknya sekiranya menerima, tetapi pendirian yang teguh bagi membangunkan semula Islam dan Melayu yg semakin tunduk lesu dek tamparan bangsa sendiri dan yang lain. Bagaimana untuk realisasikan impian ni, itu yang lebih penting. "Jgn cakap tak serupa bikin" itu sahaja.

Sampai masa, perubahan perlu dilakukan. Samada ianya baik atau buruk, kita tentukan, RAKYAT itu yang punyai kuasa.

Salam
skullsplitter

5 comments:

zara said...

Makin hari makin banyak aib yang timbul. Makin hari makin banyak dolak dalih. Makin hari makin penat melihat politik negara yang semakin tenat. Saya hanya harapkan satu je.. mereka-mereka di atas tu, pandang-pandang lah org kiri dan kanan..baliklah semula ke landasan yang telah tersedia..landasan yang hakiki. Tapi sayang...mereka masih tidak mahu mengakuinya walaupun benar. Secara peribadi, walau parti mana pun yang berada di atas, kalau rosak dan gelap mata hati, tidak kemana jua akhirnya.

Saya undi anda untuk menjadi PM..boleh?

Skullsplitter said...

Sememangnya tunjang kejayaan sesebuah parti ysng memimpin terletak pada setiap pemimpin didalamnya. Kepentingan kini lebih kepada kerabat-kerabat dan poket sendiri. Yang teraniaya, kita yg berdiri menanggung beban yg semakin lama tidak pernah kurangnya.

Saya sememangnya PM skarang ini, but bkn Prime Minister la.. Lain.. Huhu~

love-n-hate said...

politik... politik kerr??

politik kat malaysia skang ni dah ala² carca marba dahhh... dah tak bleh nak kata ape dahh...

i really hope that we won't end up like thailand or phillipines jekkk... :)

p/s: tamau komen lebih... myself is not protected by govt. :) heheh

Skullsplitter said...

love-n-hate : Haha. Actually we can do something for our country because we have the 'power' to change it. =)

Amin. I hope so.

p/s : erkkk.. ek? ermm.. sape yg protected by government? Iskisk..

skullsplitter

zamspotte said...

Hurm... Kembalilah ke landasan perjuangan sebenar.... Jangan lupa, perjuangan Alif, Ba' dan Ta'...

Bukan perjuangan Ta' Ta' Ta'