Advertising

Tuesday, June 24, 2008

Selangor selepas 100 hari, Wow!

Hari ini dan semalam merupakan Hari Kongres Masjid Kebangsaan dianjurkan Dewan Pemuda Masjid Malaysia. Bagus ada perhimpunan seperti ini. Aku terfikir pulak pada bantahan konsert di Selangor, ramai pula artis yang bersuara nyatakan ketidakpuasan hati mereka. Termasuk Roslan Aziz, baca la sendiri apa dia cakap. Sapa tk kenal dia? Haha. Pedas!

Opss.. yang penting, pendedahan di berita TV3 hari ini dimana sebuah masjid yang seharusnya dimulakan pembinaannya tahun ini yang juga dirasmikan pecah tanahnya pada Februari lalu oleh mantan Menteri Besar Selangor, Dato' Dr Khir Toyo disebuah kawasan perumahan umat Islam dibatalkan pembinaan setelah tidak mendapat kelulusan dari kerajaan baru yang kononnya 'kerajaan rakyat'. Hari Kongres Masjid Kebangsaan pulak tu! Sebab apa? Proposed by BN sebelum ni? Adoi.. Kandang babi yang diluluskan BN sebelum ni boleh teruskan, takkan masjid tak boleh? Kuil ada 1000 dengan kapasiti penduduk beragama Hindu 700,000 orang, masjid hanya ada 318 untuk kapasiti rakyat beragama Islam 4,000,000 orang? Adil sungguh Khalid ni.

Aduh Khalid. Aduh Khalid. Mana keADILan parti tu? Hah?

Salam,
skullsplitter

2 comments:

zamspotte said...

Akhirnya, Razali AGus rebah di pintu UNISEL... laporan Utusan Malaysia

Tak lama lagi, Canselor pun nak dipecat jugak ker??

Kesian Razali, mungkin menyesal terima tawaran jadi NC UNISEL kot, akhirnya jadi mangsa keadaan...

Macammana pula dengan IPTS-IPTS bawah Kerajaan Negeri yang lain?? mungkin NC dan TNC masing-masing dah cuak separuh hidup dah...

Skullsplitter said...

Inilah dia menggunakan kuasa dengan penuh rasa bangga dan takbur dalam diri. TSKI ini telah memecat beberapa orang BN yang masih memegang jawatan dijabatan kerajaan mahupun swasta. Seperti penghapusan etnik pula. Disini apa yang dapat saya rasakan adalah perasaan tergugat TSKI bila masih ada wakil BN didalam negeri Selangor. Takkan nak hapuskan terus BN diSelangor? Gila namanya tu. Adoi la TSKI. Sedarlah dari mana kita datang dan pada siapa kita kembali.