Advertising

Thursday, June 26, 2008

Kekuasaan Yang Esa



Kekuasaan Allah menjadikan kanak-kanak yang membaca Al-Quran ketika berumur 4 bulan dan hafiz Al-Quran ketika umurnya setahun setengah. Mengislamkan ibubapanya yang beragama Kristian dan ramai lagi umat manusia yang mendengar khutbah & ceramahnya. Allahhuakbar!

Salam
skullsplitter

6 comments:

zamspotte said...

"Sesungguhnya keadaan kekuasaanNya apabila Ia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Ia berfirman kepada (hakikat) benda itu: " Jadilah engkau! ". Maka ia terus menjadi." -Yaasin, ayat 82-

Skullsplitter said...

Sesungguhnya kita umat manusia sekarang bertuah dengan adanya contoh seperti ini untuk mengigatkan kita kepadanya.

love-n-hate said...

salam skullsplitter...*takutnya nama*

perkara2 macam ini berlaku untuk tunjukkan kekuasaan Allah SWT... mungkin ada yang terlupa... ada yang ambil remeh... soalnya, insafkah umat manusia bila lihat kejadian begini?? atau sekadar melopong je lihat kekuasaan Allah SWT??

p/s: ambil iktibar, teladan... moga jadi lebih baik dari hari ini!!!

Letting the time pass me by said...

Hmm .. menakjubkan...

Bukti kekuasaan Allah sebenarnya ade disekeliling kita... Tubuh manusia itu sendiri mempunyai pelbagai rahsia kekuasaan Allah..

Wallahu'alam...

Skullsplitter said...

love-n-hate : Saya manusia seperti anda. Hehe. Tk perlu takut.

Lihat pada jari budak kecil ini. sentiasa menunjukkan 1 @ Esa semasa berceramah. Allah itu Esa. Manusia sememangnya mudah lupa, tetapi ilham diberikan akal yang ada perlu digunakan sebaiknya untuk penilaian. Thanks for visiting love-n-hate! I'll link your blog to mine.

Skullsplitter said...

letting the time pass me by : Saya sangat bersetuju dengan anda. Mudah sebenarnya. Kita adalah sebaik-baik ciptaan. Maknanya kita lebih sempurna dari semua makhluknya. Tapi mengapa kita masih takut pada makhluk lain? Mengapa kesempurnaan ini tidak di hiraukan. Ayat At-Tin 4-6 'Sesungguhnya kami telah mencipta manusia dengan sebaik-baik kejadian kemudian kami kembalikan dia ketempat yang serendah-rendahnya kecuali orang-orang beriman dan mengerjakan amal shalih, maka bagi mereka pahala yang tiada putus-putusnya.' Thanks for visiting and comment. I'll your blog into mine.