Advertising

Saturday, February 2, 2008

Mengapa, Aku, Seperti...

'Mengapa kau pergi, mengapa kau kecewakan, mengapa kau mungkiri....'

Eh.. Salah tajuk.. bukan itu yang aku nak sampaikan..

Mengapa aku gerakkan jari jemari aku untuk blog ni?
Mengapa aku habiskan masa untuk blog ni?
Mengapa aku tak menyedari blog ini byk mengajar aku?
Mengapa aku tersangat teruja untuk meneruskan apa yang aku coretkan?
Mengapa aku berfikir seperti aku tidak perlu menulis didlm blog ini?
Mengapa semua soalan ini terlintas difikiran aku?

Aku masih mencari-cari, apa sebenarnya yang aku cari selama ini dalam hidup aku..
Aku bersyukur dengan segala yang ada pada diri aku..
Aku gembira dengan segala yang terjadi dalam hidup aku..
Aku berterima kasih atas apa yang aku terima selama ini..
Aku berdoa keatasmu Allah untuk perlindungan dan kesejahteraan..
Aku terima segala yang terjadi sebagai pengajaran dalam meniti kehidupan ini..

Tapi...
Seperti ada sesuatu yang masih kurang dalam hidup aku..
Seperti ada kekosongan dalam hidup ini..
Seperti tidak lengkap hidup aku..
Seperti tidak cukup lagi segala yang aku miliki..
Seperti aku berada dijalan yang jauh dari diri aku yang sebenar..
Seperti aku masih mencari erti sebenar hidup..

Byk kekurangan yang masih perlu aku cari untuk aku terus dilandasan sebenar bukan fantasi.. Alhamdulillah.. Sekurang-kurangnya masih ada lagi terdetik dihati aku untuk memperbaiki kekurangan diri aku.. Syukur.

No comments: