Advertising

Tuesday, February 12, 2008

11/02/08 My Whole Life Part 4

Ini kisah yang aku namakan zaman remaja, zaman pengenalan kepada dunia sebenar..

Aku memulakan pelajaran di semester 1 di Uniten dengan harapan menggunung dari abah dan mama.. Kali ini aku hanya harapkan yang terbaik dari diri aku sendiri.. Aku mengenali kawan-kawan baru, aku gembira kerana sekali lagi aku merantau ditempat orang. Aku cuba untuk biasakan diri dlm apa juga situasi yang berlaku disini.. sekali lagi aku kecundang.. Belum pun memasuki semester kedua aku dah didapati bersalah memukul seorang pelajar bersama kawan-kawan yang aku baru kenali.. Sekali lagi aku hampir dibuang Universiti.. Terlalu kecewa mama dan abah pada waktu itu.. Tapi Allah masih sayangkan aku.. aku diberi peluang.. aku diberi syarat agar mula aktif dgn persatuan-persatuan pelajar dlm universiti. Dan ketika itu aku mengenali seorang lagi gadis dalam hidup aku. Biar pun berjauhan aku rasakan seperti setiap hari aku bersamanya.. Dan dari sini juga aku mula mengenali WAWASAN. Persatuan yang byk membimbing aku kearah yang lebih baik dari dulu. Aku mula mengenali diri aku sendiri, aku mula ketahui halatuju hidup aku, aku mula mengenali erti persahabatan, aku mula mengenali tanah tempat aku berpijak sekarang, dan aku mula mengenali cinta dari pelbagai sudut. Cintakan Agama, Cintakan Negara, Cintakan Bangsa dan aku mula mengenali cinta sebenar..
Terlalu bahagia aku waktu ini, tak dapat aku gambarkan keindahan waktu ini.. Aku punyai sahabat, aku punyai WAWASAN yang sering membantu dan aku punyai kekasih yang sgt aku sayang pada waktu itu. Tapi jodoh tidak berpanjangan pada waktu itu, keadaan tak mengizinkan, waktu tidak sesuai.. aku hilang seorang kekasih tapi dia muncul sebagai seorang sahabat baik aku sehingga kini.. Aku teruskan hidup aku dgn belajar, dgn WAWASAN, dgn sahabat-sahabat dan aku temui adik-adikku yang comel dlm WAWASAN. Bermula disitu, setiap masa, setiap waktu aku cuba abiskan bersama mereka, dari bergembira, belajar.. semuanya ada waktu itu.. Aku sekali lagi bahagia dgn apa yang aku rasa pada waktu itu..

Continue

No comments: