Advertising

Tuesday, September 8, 2009

Kejam atau Malang?

Siapa suka sakitkan diri? Kau suka?

Aku tak suka. Dan aku cuba tak sakitkan diri.

Sakit itu nikmat. Tapi bukan untuk dicari. Ia datang hargai nikmatnya.

Ia pergi.. Alhamdulillah.

Untuk menyakiti, sedikit pun tiada niat dihati.

Kerana aku tau tak semuanya hargai nikmat itu. Salahkan keadaan.

Niat untuk mengajar, tapi diajar oleh mereka yang kurang ajar.

Aku ingin belajar dan mengajar. Tapi halangan dari mereka yang kurang ajar.

Nikmat dunia, setakat disini. Aku tak mengejar. Tapi ini untuk pengajaran.

Supaya kau sedar. Betapa penat dan lelah untuk dapatkan sesuatu. Penat..

Kau suka hasil titik peluh kau diambil orang? Kita tak senang harta. Mahu lagi kita tak kaya ilmu.

Kita tahu itu. Tapi mengapa? Yang senang hendak sisusahkan, yang susah disusahkan lagi.

Kita kejam? Setuju itu? Ya. Memang manusia kejam.

Kerna apa? Kita jahil segalanya. Boleh terima?

Dunia diselesai.. Akhirat disediai. Ambil itu.


Salam,
skullsplitter

5 comments:

Nizam Gtz said...

Betulkan niat kita... Tapi, niat tidak menghalalkan cara... apa yang mampu, kita kembali ke jalanNYA... insya allah, bersama-sama...

mama SARA said...

Skull : Sabar merupakan jalan terbaik..memandangkan di bulan mulia ini....kita perlu banyak bersabar..ada hikmah atas apa yang berlaku.......

ixora said...

sabar la bro..doakan yang terbaik tuk kamuu! namo sedey2...

p/s: amik kad raya kt my page..take care!

haidan said...

samat ari raye eddy

akusukearsenalkotauakusape? said...

sape yg wat kt ko ni eddy ...ckp!...ckp!...ini semua angkara insan durjana!!, lebih baik jadi kayu api memanaskan neraka daripada menjadi manusia dibumi nyata, jgn dipendam... mari kite buru si laknat ini!..


p/s team aku menang besar mlm smlm... hua...hua...hua