Advertising

Friday, November 7, 2008

Ilusi Mati, Akal Pengganti

Setiap hari aku bersyukur kerna aku ada Dia.
Yang aku yakin tanpa ragu. Kekuatan yang diberi aku hargai dengan doa.
Tapi beberapa hari ni, ilusi aku mati. Agaknya.
Aku buntu tapi visual aku masih kekal memdominasi hakikat sebenar.
Impian dan hati masih utuh bersama.
Itu yang masih samar.
Apa yang terjadi?
Satu petanda, satu ingatan atau aku terleka?

Entah. Tak mampu aku berikan jawapan. Walhal, jasad dan roh ini yang memikul.
Mungkin tak cukup luka-luka sungkuran membuktikan.
Atau aku perlukan kuasa supernatural untuk menangkis.
Ilusi mati. Akal ligat menampung setiap inci lubang terdedah.
Masakan mampu ditampung selamanya.

Entah. Aku masih yakin. Ini hanya sementara.
Dia hantarkan untuk suluhkan aku jalan kebenaran.
Yang mengajar aku teliti setiap langkah songsang untuk diluruskan.
Itu aku percaya. 'Satu alasan, seribu penyesalan mendatang'.
Dia sentiasa bersama. Alhamdulillah. Aku masih ada Dia.

Salam
skullsplitter

*This writting strictly create by the owner of the blog

(Copyright © 2008 skullsplitter. All rights reserved)

No comments: