Advertising

Tuesday, September 23, 2008

Terharu!

Aku dah bosan tgk almari buruk kat belakang rumah.

Rase nak pecahkan dan buang kat tempat sampah.

Tapi tak pernah tercapai cita-cita tuh.

Tak tahu kenapa.

Lately, baru aku perasan kenapa. Almari tu dah jadi tempat berteduh seekor 'miow' dan anak-anaknya yang Comel gile! Mungkin hati aku terasa berat nak 'hapuskan' tempat berteduh dorang. Jadi aku biarkan, biarpun setiap malam anak-anak kucing yang Comel tuh mengganggu tidur aku dengan bunyi-bunyi.

Walaupun tak pernah suka pada kucing, aku sedar sesuatu malam ni, bila aku mengendap dicelah-celah tingkap aku, aku nampak kasihnya Ibu pada anak-anak tu dari seekor kucing. Belaian, gurauan dan sebagainya dengan cara mereka. Terharu! Ingat kat mama aku!

'Sometimes, learn from nature (animal etc) is more valueable than anything we can learn from some humans'

**Aku kena mula suka pada kucing! Macamana nak mula.. Ermm.

Salam
skullsplitter
*Kasih. Nak bela kucing leh?

8 comments:

hanafedora said...

hey pakcik kencang!!!!! lupa kt aku la tu...tag aku dlm alumni.. tamo acknowledge aku dh ke..tahu la dh tercampak kt perantauan..dh la jauh..mak jauh..raya kt sini.. :( hehehe kidding la...anyway..kim salam semua n tag aku kt alumni keh..i miss wawasan dlu!!!

pendrive said...

uiks..bleh ke suke meow ni?? dekat ngan meow pon mcm ketakutan je..huhuhu..selamat hari raye! =)

Skullsplitter said...

Pedo: Maner ade lupe. Ko yang lupe kat kitaorg. Don't worry. Aku linkkan nanti. InsyaAllah. Aku sampaikan salam kat dorang nanti! Huahuah.

pendrive: erk. pendrive? Ces. Mane de takut. Selamat..Selamat.. Hehe.

skullsplitter

love-n-hate said...

miaoooo... chomel lah! babies cat tu ade lagi ke kat umah???

Skullsplitter said...

Nurin: Ade lagi dear. Boleh ke bela? Tapi I ingat nk beli kot. Tknk ambik yang tu dr ibu die. Kesian. Cemane?

pendrive said...

perubahan yang positif..dari x suke meow to suke meow..yeay! kenape yer tibe2 suke meow plak ni?? or maybe because of "someone"?? heh..

Skullsplitter said...

pendrive: erk. tkde la.coz meow comel. Haha. Saya cube utk berdamai dengan meow2 di seluruh dunia. haha.

**Mungkin kot. Dia byk je kucing kt umh. Isk. Cam kenal je pendrive nih? Huhu~

Faisal Admar said...

Hmm memang kesian. Kucing ni sebenarnye bagus. Instead of cute kucing juga adalah terapi. Pernah terbaca satu artikel di mana tangan kucing boleh menghilangkan stress. Nabi pun suka kucing sampaikan ada kucing tidur atas kain yang beliau nak pakai, beliau gunting kawasan yang kucing tu tidur semata-mata taknak bangunkan kucing tu. :)