Advertising

Tuesday, September 9, 2008

Mana Hilangnya Aku?

Kemana ek? Aku pun dah tk tau! Penat aku perah setiap memori yang masih ada.

Masih belum tahu mana silapnya! Atau mungkin aku yang menafikan. Aku semakin jauh dari mengenali diri. Tiada lagi petanda yang memberi jalan untuk aku berpatah semula.

Aku leka? Mungkin!
Aku lupa pada siapa seharusnya. Aku terus leka. Terus meminta-minta! Bilalah aku mampu faham diri dan mereka? Makin banyak aku bersuara, makin menjadi-jadi silapnya.
Mungkin terkena penangan Pak Lah mahupun Anwar Ibrahim. Tersilap langkah! Walaupun Khairy Jamaludin cuba membetulkan laluan, rakyat masih mengaburi laluan itu. Macam tu kot aku!

Buat ini silap, buat itu silap! Bila la nak berada di track yang betul? Orang race Merdeka Endurance di Sepang, aku tersilap masuk kelaluan F1 Singapore. Oh! Mungkin gelap kerna malam hari, jadi aku tersalah track. Apa yang gelap? Hati aku ni la. Aduh!

Aku tak boleh leka lagi! Aku mesti kembali pada asalnya. Titik permulaan. Tapi bila? Erm. Anwar letak 16 September untuk jadi PM, jadi aku pilih date tu la. Tapi, lambat pulak aku nk bertindak! Dah tolol ke aku ni.

Aku harus kembali pada asalnya! Aku, cuba tak meminta lagi! Aku cuba faham diri dan mereka!
Doakan aku. Kejayaan aku. Bukan tolong niat posa aku esok! Aku dah niat sebulan.

*Aku jahat yang sedang kembali. Kembali pada yang lebih baik. Asalnya itu!
Fitrah. InsyaAllah.


Salam
skullsplitter


No comments: